Dessa tre designelement är mest effektiva för att dra till sig besökarens uppmärksamhet
- 27 januari, 2010
- Webbyrå blogg
När man skapar en webbsida är det förstås otroligt viktigt att den är designad så att de viktigaste delarna av sidan (som reklam, prenumerationsknappen, eller huvudbudskapet) också drar till sig mest uppmärksamhet.
Enligt undersökningar gjorda på var webbsurfarnas blickfång är mest benägna att hamna på en sida är det främst tre designelement som visat sig synnerligen effektiva.
Detta handlar om ”ren text”, ”ansikten” och ”urringningar och andra kroppsdelar”.
Läs denna artikel för en mer djupgående undersökning av vad besökarna på en webbsida är mest benägna att fästa blicken på när de läser en artikel på webben.
Tjäna extra-pengar på din företagssida
Går din son eller dotter ut ur gymnasiet eller högskolan och vet…
Jag och producenten Tord har gjort några låtar genom åren för olika…
Vaynerchuk är en karismatisk vinentusiast som genom olika former av…
“If you don’t have daily objectives, you qualify…
Och ingen sätter fingret på denna sanning på ett mer pedagogiskt vis…
För några år sedan beslutade jag mig för att jag skulle börja jobba…
Framtiden... När man är ung känns det som om framtiden aldrig hinner…
Barry Schwartz, författare till "The paradox of choice: why more is less"…