Kvinnor blir mer negativt inställda till sajter som innehåller reklam än vad män blir
- 18 juni, 2009
- Webbyrå blogg
En undersökning om Internetvanor utförd av amerikanska eMarketer påvisar att fler kvinnor än män surfar på nätet, men att män går online oftare, och stannar uppkopplade under längre perioder.
Den kanske mest intressanta slutsatsen från undersökningen är att kvinnor är mer besvärade av reklam på webbsidorna de besöker än vad män är. 56 % av kvinnorna i den stora undersökningen blev negativt inställda till sajter/bloggar som använder sig av reklam, medan 48,3 % av männen störde sig på reklamen.
Dey hade dock varit ännu mer intressant att veta om det föreligger någon skillnad mellan könen vad det gäller benägenheten att klicka på annonser. I Sverige är det dock så att män handlar mer på nätet än vad kvinnor gör, så mycket vet vi.
Tjäna extra-pengar på din företagssida
Går din son eller dotter ut ur gymnasiet eller högskolan och vet…
Jag och producenten Tord har gjort några låtar genom åren för olika…
Vaynerchuk är en karismatisk vinentusiast som genom olika former av…
“If you don’t have daily objectives, you qualify…
Och ingen sätter fingret på denna sanning på ett mer pedagogiskt vis…
För några år sedan beslutade jag mig för att jag skulle börja jobba…
Framtiden... När man är ung känns det som om framtiden aldrig hinner…
Barry Schwartz, författare till "The paradox of choice: why more is less"…